درباره دیه‌گو آرماندو مارادونا که اگر زنده بود امروز ۶۳ ساله می‌شد

ببینید | اعجوبه یاغی

مارادونا اگر هنوز زنده بود امروز ۶۳ ساله می‌شد. اسطوره‌ای که بیرون از عداد و ارقام افتخارات فوتبالی‌اش به نوعی برای اهالی فوتبال یگانه بود.
کد خبر: ۱۴۲۸۳۱۹
تعداد بازدید : 70

وقتی بسیاری لئو مسی را با او مقایسه می‌کنند و قرار است حکم دهند که کدام‌یک بهتر از دیگری است همین افتخارات را ملاک قرار می‌دهند، اما آنچه ماردونا را برای دوستداران فوتبال مارادونا کرد به تعداد جام‌هایی که گرفته یا گل‌هایی که زده ارتباطی ندارد. یک خوی عصیان‌گر درون او بود که نمی‌توان مشابه آن را در دیگر بازیکنان یافت.

ضمن اینکه مولفه‌های فوتبال در زمانه کنونی با شرایطی که در زمان اوج فوتبال مارادونا وجود داشت تفاوت‌های بنیادینی داشته است. برای مصداق صحت این گزاره همین بس که بدانیم اگر دخالت فناوری در فوتبال در زمان او همچون این روز‌ها بود ما از دیدن ماندگارترین گل تاریخه فوتبال حالا محروم شده بودیم. 

ستاره آرژانتینی، اما بیرون از زمین فوتبال بر خلاف زمان حضورش در زمین حواشی بسیاری داشت، از زد و خورد‌های فراوان با اهالی رسانه بگیرید تا همنشینی با مافیا‌های عجیب در سیسیل ایتالیا و اتهام دوپینگ و محرومیت‌های پی در پی به واسطه آن و بالاخره اعتیادش به مواد مخدر پس از آن که کفش‌هایش را آویخت. حتی حواشی پس از مرگ او هم ادامه داشت. آنقدر که حالا و پس از گذشتت چند سال از مرگ او دادگاهی در آرژانتین به نوعی مقصرانی را در مرگ او پای میز محاکمه کشانده و معنای این جمله چیزی نیست جز اینکه به نوعی او به قتل رسیده است! هر چه بود، اما او برای فوتبال دوستان یک افسانه بود، نابغه‌ای جنجالی که تاب ظلم و ناداوری را نداشت و در همان زمین فوتبال در پی احقاق حق خود بود. فوتبالیستی که رفت و نه قهرمانی آرژانتین در جام جهانی را دید و نه قهرمانی ناپولی در سری آ! 

مارادونا در ۱۹ سالگی قهرمان جام جهانی جوانان زیر بیست سال ژاپن شد! 
او در نقش یک پدر رفتار عجیبی داشت! او پس از کش‌وقوس‌های زیاد بالاخره پذیرفت ۵ فرزند دارد
مارادونا رکوردار بیشترین خطای صورت گرفته روی بازیکن در جام جهانی است. تنها در یک دوره ۵۳ بار روی مارادونا خطا شد!
فوتبال آرژانتین از فیفا درخواست کرد، شماره ۱۰ را از شماره‌های پیراهن فوتبال به احترام مارادونا حذف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها